lørdag den 23. juli 2011

Sommer er lig med smoothies!

Intet slår en smoothie om sommeren, og jeg har fået ikke så få hjemme hos mig. Vi følger ikke rigtig en opskrift, men vores yndlings ingredienser involverer bl.a. jordbær, banan og/eller blåbær. Jeg har dog fundet en opskrift I kan følge, hvis I lige skulle få lyst til en lækker smoothie.

Ingredienser:
2 dl. yoghurt (Valgfri smag. Jeg bruger personligt bare naturel yoghurt)
1-2 bananer, afhængig af størrelse og hvor kraftig en banansmag du ønsker.
2 dl. frosne jordbær.
Du kan evt. putte lidt mælk i, hvis din smoothie skal være tyndere.

Put alle ingredienser i en skål (udelad mælken).
Blend. Færdig! :-)
Hvis din smoothie er for tyk, putter du lidt mælk i, og så blender eller rører lidt rundt i det med en ske.
Husk at smage på din smoothie, og put evt. en lille smule sukker i, hvis den skal være sødere. Hvis den er blevet for sød, kan du putte citron i. Du kan endda vælge at bruge lidt lime, for at give din smoothie et tvist.

Held og lykke! 

Billede fra weheartit.com//Picture from weheartit.com
xoxo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tusind tak for dine ord, de betyder altid meget for mig! ♥